Test og forbedr dine idéer med dit MVP (Minimum Viable Product)

Så hvordan kontrollerer du, om dit produkttilbud er klart og attraktivt for kunderne? En måde er at dele et MVP. Dette giver dig mulighed for at lære så meget som muligt fra dine kunder på meget kort tid. Du kan også undgå at spilde ressourcer ved at udvikle funktioner for hurtigt, og måske uden det er nødvendigt.

Sådan skaber du dit MVP

Kundefeedback på dit MVP giver dig værdifuld vejledning om, hvordan du yderligere kan udvikle dit produkttilbud. Et MVP er en prototype/skabelon på en løsning, der:

  1. i sin enkleste form viser kunden, at du har opfyldt mindst et vigtigt krav
  2. i sin enkleste form viser kunden, at du har opfyldt mindst et vigtigt krav
  3. er i en form, som kunden selv kan teste og evaluere

Nogle eksempler på MVP'er

Eksempler på MVP'er omfatter prototyper, dummy-websider, videoklip, brochurer, digitale tjenester, der i første omgang er i analog form, PowerPoint-præsentationer eller vareprøver. Det er kun din fantasi, der sætter grænser for formen på dit MVP. Den vigtigste overvejelse er, at det skal være muligt at give det til kunder, så de kan prøve det, overveje det og derefter give dig feedback.

Du kan bruge den feedback, du modtager fra dine kunder, om dit første MVP, til at udvikle dit andet MVP. Du gentager så processen, får ny feedback og skaber dit tredje MVP og så videre. Hver gang du gentager processen, fortsætter du med at udvikle dit tilbud, indtil det har tilstrækkelig støtte fra din målgruppe og kan lanceres.

Gå til butikken