Table of Contents
Folk elsker reklamegaver, uanset om det er en sweatshirt fra deres favoritbryggeri eller en reklametaske fra et lokal velgørenhedsarrangement. Og som ejer af en mindre virksomhed kan du altid være med ved at lave et godt designet logo og brandede produkter, som dine kunder vil elske … og vise frem i byen. Så sørg for at dit logo ser godt ud på beklædningsgenstande, flasker, glas og kopper, muleposer, kuglepenne, klistermærker og mere. Uanset om du sælger vandflasker eller giver kuglepenne væk, vil du få reklame for din virksomhed til en lav pris og få masser af anerkendelse fra din kundebase.
1. Begynd med et logo, der skiller sig ud.
Fitness Camp 10X er specialiseret i vægtløftning og styrketræning … så det giver mening, at deres palet har en stærk, markant farve som rød. Desuden skaber de farver, de har valgt, stor kontrast i enhver kombination – perfekt til at få opmærksomhed fra forbipasserende og skaber et iøjnefaldende budskab på alt fra klistermærker til sweatshirts.
Takket være tykke bogstaver og et elegant design føles logoet for Fitness Camp X10 hurtigt, moderne og smart … perfekt for et træningscenter, der er specialiseret i styrketræning. Skrifttyper med skarpe vinkler som deres vil med garanti fange potentielle kunders opmærksomhed, og vores eksperter hos 99designs fra Vista bemærker, at disse ekstraskarpe vinkler virker rebelske og passer godt sammen med mørke farver. Plus lidt at huske på, hvis du planlægger at sætte dit logo på beklædningsgenstande.

Tip fra VistaPrint
Hver farve har en unik betydning… så når du vælger paletten til din mindre virksomhed, skal du sikre, at dine brandfarver udsender det rigtige budskab. Se 99designs fra Vistas vejledning Farvepsykologi for at få flere oplysninger.
2. Markedsfør dit brand på essentielle produkter.
Når du laver et logo til din mindre virksomhed, skal du huske, at du kan bruge det på mange forskellige produkter og platforme. Logoet for Fitness Camp 10X fungerer særligt godt på tøj, fordi ikondesignet er så nemt at tilpasse. Det stiliserede ‘X’ har et markant udtryk alene eller sammen med virksomhedsnavnet, og det er iøjnefaldende i både rødt og sort tryk. Så selvom ikke hele virksomhedsnavnet kan ses, hænger det hele sammen med ikonet og farvepaletten.
Når du har dit logo, skal du beslutte hvilken slags merchandise, du vil vise det på. Fitness Camp 10X bruger deres logo på muleposer, flasker, glas og kopper, kuglepenne, klistermærker og sweatshirts. Dette er en god blanding af produkter til en høj værdi og en lav pris, som kunderne helt sikkert vil elske og finde brugbare.

3. Skab et kundefællesskab.
Når du har et brand, som folk gerne vil repræsentere, får du øjeblikkeligt mund til mund-reklame. 92 % af forbrugere stoler på anbefalinger fra familie og venner frem for enhver anden form for reklame … og hvis en person bærer dit logo, er det med det samme tydeligt, at de støtter og anbefaler din virksomhed.
Du kan sælge merchandise med dit logo i din butik eller på dit spisested, men en god måde at sikre, at folk får fingrene i det, er at give det væk. Når det kommer til de mere prisbillige varer såsom kuglepenne og klistermærker, så kan du opfordre kunderne til at tage nogle stykker med sig på vej ud … du ved aldrig, hvor de ender, og hvem der kommer til at se dem. Prøv at sammensætte et udvalg af merchandise for at belønne en heldig kunde – du kan overraske ugens kunde nummer 100 eller afholde en giveaway på din yndlingskanal på de sociale medier.
De sociale medier er et godt værktøj til generering af mund til mund-markedsføring og til at interagere med dit lokalsamfund. Du kan bruge dem til at opmuntre kunderne til at følge dig for at se dine kampagner, nyheder og giveaways og opfordre dine følgere til at tagge dig i deres opslag for at skabe opmærksomhed ud over dit eget netværk.

Tip fra VistaPrint
Lav et iøjnefaldende opslag på sociale medier med din giveaway med VistaCreate. Vælg mellem tusindvis af skabeloner til Instagram, Facebook, Twitter og mere, og tilpas så dit logo og brandfarverne.
Det endelige resultat
Her kigger vi nærmere på alt, hvad Fitness Camp 10X bruger til at opygge brandidentitet med deres slagkraftige logodesign.
- Vandflasker. Hold kunderne hydrerede før (og efter!) deres træning med en sjov gave.
- Muleposer. Kunderne løfter brandet på muleposer med Fitness Camp 10X’s brand i byen.
- Kuglepenne. Når kunden har underskrevet medlemsaftalen, kan vedkommende få lov at beholde kuglepennen … du ved aldrig, hvor den ender!
- Sweatshirts. Et logo i overstørrelse gør en almindelig sort sweatshirt til en iøjefaldende brandopbygger.
- Klistermærker. Sæt dit logo på alt med et reklameklistermærke.
Mød designeren

Banggayogia fra 99designs fra Vista skabte dette logo til Fitness Camp 10X, inspireret af hvad andre træningscentre gjorde for deres branding. “Ved at se på hvad andres logodesign refererer til og studere deres historie, får man idéer til logoer, som er anderledes.
Banggayogia er specialieret i logodesign og laver mange kladder og kreative undersøgelser, når hun begynder på et nyt projekt. Se deres produkter, hvis du er interesseret i at samarbejde om at skabe et look for din lille virksomhed, eller opdag flere designere hos 99designs fra Vista.