Skiltning som restauranter og caféer skal have

Forventet læsetid: 4 minutter

Skiltning er nøglen til at kommunikere med dine kunder, både på afstand og helt tæt på. Og uanset om du vil fortælle om dine nye tilbud eller fremvise dit brand, kan den rigtige skiltning gøre en verden til forskel for alle typer mindre virksomheder – særligt restauranter.  

Udbrede kendskabet til dine nye tilbud.

Det er udfordrende at eje en restaurant, og på grund af COVID-19-pandemien blev spisesteder i hele verden nødt til at gentænke deres tilbud og drift. Hvis du har lavet ændringer i din restaurant, er det tid til at kommunikere dem til kunderne. Uanset om du har indrettet et nyt udendørs spiseområde eller ønsker at tiltrække nye kunder med et lokkende tilbud, kan du finde det helt rigtige skilt, der opfylder din lille virksomheds behov. 

Skiltning til restauranter kan bruges til at: 

  1. Udbrede kendskabet til dine nye tilbud. 
  1. Vise QR-koder til berøringsfri menukort.  
  1. Tiltrække nye kunder.  
  1. Styrke dit brand.  
  1. Fortælle forbipasserende mere om dit spisested.  

1. Udbrede kendskabet til dine nye tilbud.  

Uanset om du tilbyder udendørsservering eller lancerer en ny kaffesmag, er det en god idé at skilte med det for at glæde eksisterende kunder eller tiltrække nye. Udover at poste om dine nye tjenester og tilbud på sociale medier, kan du bruge et godt, gammeldags skilt til at sprede nyheden. Ophæng et vinylbanner i vinduet til din restaurant for at markedsføre nye leveringsmuligheder, særlige tilbud eller nye retter på menuen. Vil du gerne dele oplysningerne med kunder både i *og* udenfor din butik? Med et dobbeltsidet banner bliver de set fra alle vinkler.  

Tip fra VistaPrint

Er et af dine nye tilbud en særlig afhentningszone til levering i bilen, eller parkeringspladser der er reserveret til kunder, der henter takeaway? Markér disse zoner med passende gadeskilte eller tavleskilte, så kunderne ved, hvor de skal holde.  

2. Vise QR-koder til berøringsfri menukort.  

QR-koder har gjort comeback, særligt i restauranter – de er en nem og billig måde for kunderne at få sikker adgang til dit menukort. Lav en QR-kode med et link til dit menukort, og få den trykt et sted, hvor den er let for kunderne at scanne. Sæt en på et udvendigt vinduesklistermærke, så kunderne kan se dit menukort, inden de sætter sig, og andre på bordskilte, så de kan scanne dem fra deres plads.  

3. Tiltrække nye kunder.  

Enhver, der går eller kører forbi din restaurant er en mulig kunde. Sørg for, at du fanger deres opmærksomhed med et vinylbanner, en plakat eller et beachflag i tillæg til din permanente skiltning ved restauranten. Hvis du vil bruge et skilt eller et flag, som kommer til at optage plads på et offentligt fortov, skal du tjekke reglerne i din by med hensyn til udendørsskiltning.  

Når du designer skiltning til restauranter, kan du overveje at inkludere et godt tilbud for at få folk ind ad døren. Uanset om det er pizzaer til halv pris om onsdagen eller gratis levering til nye kunder, er et godt tilbud altid en god måde at skabe omtale på. 

Tip fra VistaPrint

Spøgelsesrestauranter (eller restauranter der kun har levering) vokser i popularitet. Eftersom denne type forretning ikke har en facade eller spiselokale, behøver man ikke at tiltrække forbipasserendes opmærksomhed – istedet kan du markedsføre dig gennem uddeling af flyers, trykte menukort og postkort i dit leveringsområde. 

4. Styrke dit brand.  

Brug skiltning som et brandingværktøj til at styrke dit spisesteds identitet eller skabe en stemning i restauranten. Design din skiltning på en måde, der afspejler dit mærke, lige fra skrifttypen på roll-up til bordet til farverne på gadeskiltet.  

For at styrke dit brand og sikre, at dit skilt er nemt at læse, skal du sørge for at følge vores eksperttips til skiltedesign. Der er meget at huske på, når man laver skiltning til restauranter, fra farver til skriftstørrelse. 

 

5. Fortælle forbipasserende mere om dit spisested.  

Regn ikke med at dit navn alene fortæller kunderne alt, hvad de skal vide om din restaurant. Brug i stedet visuelle værktøjer eller flere sprog på dine udendørs skiltning, så potentielle kunder får flere oplysninger. Er dit spisested specialister i smoothier og juicer? Opsæt vinduesskilte med billeder, der viser disse tilbud. Har du et økologisk pizzaria? Lav et reklameskilt der fremviser dine traditionelle ingredienser og særlige pizzaer. Tilbyder du levering? Sæt en brandet bildørsmagnet på dit leveringskøretøj for at tiltrække opmærksomhed på farten.  

Udover illustrationerne kan lidt tekst eller et slogan fortælle forbipasserende mere om din restaurant. Hvis der kun står “Brklyn” på navneskiltet på din restaurant, kan du f.eks. lave et vinylbanner til at hænge nedenunder med teksten “Brklyn café og bageri: Hjemmeristet kaffe, takeaway-sandwiches og lækkert bagværk”.