Table of Contents
Gode nyheder til små virksomheder: Instagrams link-klistermærker er nu tilgængelige for alle på platformen. Denne funktion, som lader dig bruge links som klistermærker i din historie, var tidligere kun tilgængelig for verificerede bruger med over 10.000 følgere. Så tidligere havde folk og virksomheder med mindre publikummer ikke mulighed for at tilgå funktionen… men nu kan alle bruge den til deres fordel.
Hvad er Instagram link-klistermærker?
Med et link-klistermærke kan du tilføje et link i din historie, hvilket er en særligt nyttig funktion til små virksomhedsejere, da du nu kan linke til eksterne sider, produkter eller tjenester. Men vigtigst af alt, lader de dig også interagere med dine følgere på en nem og direkte måde.
Hvordan tilføjer du et link-klistermærke i din Instagram story?
For at tilføje et link i din historie, skal du først uploade dit indhold. Tryk på klistermærkeikonet i øverste linje, og tryk derefter på “Link”, hvorefter du kan skrive din webadresse. Link-klistermærket fungerer som alle andre klistermærker i en historie, så du kan sætte det, hvor du vil, og ændre farven efter behag. Lige nu kan link-klistermærkerne kun bruges i historier og ikke i dit øvrige feed.
Tips til at bruge Instagram link-klistermærker
Denne nye funktion gør, at små virksomhedsejere kan gøre mere med deres historier, lige fra at skabe mere kundeengagement til at øge dine salg. Her er nogle hurtige tips til, hvordan du kan bruge de nye link-klistermærke som virksomhed.
1. Link til produkter på din hjemmesideTilføj et direkte link til det produkt, du vil fremhæve i din historie. Det er smart, hvis du bruger en historie til at fremhæve produktegenskaber, der vil få kunden til at købe det eller høre mere om det. Da man kan komme direkte til produktsiden fra din historie, behøver du ikke bekymre dig om, om de bliver distraheret eller mister interessen.
2. Gør reklame for din side, blog eller Om os-side. Om du bruger historier til at gøre dig selv mere kendt for dine følgere, eller du viser nogle bag kameraet-videoer, kan du linke til steder, hvor kunder kan læse mere om dig, og hvad du står for. Du kan også linke til presse, du gerne vil dele med dine følgere. Det kan være, der for nylig har været en artikel om dig i lokalbladet, eller du har fået en anerkendelse af dit lokalsamfund.
3. Link til en konkurrenceside.For at skabe mere kundeengagement kan du lave en konkurrence- eller giveawayside, du linker til. Du får mere trafik på siden og flere deltagere – og dine følgere vil værdsætte, hvor let det er at deltage via link-klistermærket.
4. Tilføj links i dine ‘højdepunkter i historier’.Lav permanente fremhævede historier for ‘fremhævede produkter’ eller ‘mest populære’ med link-klistermærker. Bare tryk på cirklen ‘Højdepunkt’ i bunden af din historie, når du har lagt den op, og gem den derefter i et højdepunkt efter eget valg. Kunder kan derefter købe direkte fra dit højdepunkt, når det passer dem.
Tip fra VistaPrint
Når du linker til din side fra Instagram, bør du sikre dig, at den er mobiloptimeret. Folk bruger generelt Instagram fra deres telefon eller tablet, så oplevelsen skulle gerne være så gnidningsfri som muligt.