Markedsføringstips til messer, der gør et varigt indtryk

Forventet læsetid: 3 minutter

En handelsmesse er et af de bedste steder at markedsføre din mindre virksomhed. Du har en stand eller et bord, hvor du kan præsentere dine produkter eller tjenester (sammen med masser af reklameskilte), og du har mulighed for at have direkte kontakt med potentielle kunder, der allerede er interesserede i din branche. Brug disse markedsføringstips til handelsmesser, uanset om du håber på at få flere medlemmer, udbrede kendskabet til noget nyt eller blot vil øge opmærksomheden omkring dit brand, så du kan få kontakt med flere mennesker til din næste event.

1. Visitkort

Lad dine visitkort arbejde endnu bedre for dig til den næste messe med en QR-kode. Bed potentielle kunder om at scanne koden, så du nemt og hurtigt kan få deres kontaktoplysninger. Dette gør det nemt at følge op med dem, selv når showet er forbi. Og når handelsmessen *er* forbi, kan du opdatere den hjemmeside, som visitkortet linker til, med en særlig besked. Dette er et godt sted at takke dem for besøget på din stand – sammen med et særtilbud eller en anden belønning.

2. Skabeloner til sociale medier

De sociale medier er et af de bedste steder at udbrede kendskabet til din næste handelsmesse eller event. I løbet af messen skal du forblive aktiv på dine sociale kanaler – gå bag om kulisserne i forbindelse med opsætning af din stand, opfordr de besøgende til at lave opslag om din virksomhed eller bruge et særligt hashtag, eller tilskynd de forbipasserende til at følge dig for at få et godt tilbud. Når eventen er slut, kan du gennemgå alle dine billeder og vælge, hvilke du vil slå op. Du kan lave en karrusel til Facebook, en video på TikTok, en animation på Facebook samt meget andet! Ved at skabe socialt indhold og engagere dig med dine nye følgere kan du holde kontakten med dem i lang tid efter eventen er slut.

Tip fra VistaPrint

Uanset om du ønsker at markedsføre din næste event på Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller YouTube, kan du nemt designe opslag til din foretrukne sociale platform med VistaCreate. Start med en skabelon, og tilføj så dit brands farver, fængende animation, fotofiltre med mere.

3. Postkort

Når du afslutter en samtale med en besøgende på en handelsmesse, kan du stikke dem et postkort i hånden. Sørg for, at det indeholder dit logo, dine konti på sociale meder samt andre vigtige oplysninger – prøv at inkludere et særligt tilbud eller en rabatkode, så de ønsker at beholde kortet. Når eventen er forbi, kan du opfriske deres hukommelse med et postkort eller en e-mail. Send en til alle, der skrev sig på din postliste – gør noget ekstra ud af det ved at tilføje en personlig besked, hvis du har talt om noget særligt med dem.

Tips til at få endnu mere ud af din næste event

Få din opstilling til at skille sig ud.

Hvordan kan du få din stand til at skille sig ud i det store hav af stande? Ud over at dekorere den med mange reklameskilte, kan du være kreativ med et multimediedisplay eller en demonstration fra en særlig gæst. Lad folk prøve dit højteknologiske udstyr, tilbyd en gratis prøve, eller giv dem en forsmag på et kommende produkt.

Tip fra VistaPrint

Hvis du har planer om at tilbyde gratis demonstrationer eller have besøg af en ekspert på din stand, skal du dele oplysningerne med messegæsterne i god tid, så de har mulighed for at planlægge deres besøg på messen.

Medbring masser af reklamegaver.

Når folk besøger messer, forventer de at gå derfra med gratis ting. Medbring rigelige mængder af budgetvenlige, nyttige ting, du kan dele ud til nysgerrige forbipasserende, uanset om det er muleposer, kuglepenne eller magneter. Muleposer kan hjælpe med at skabe opmærksomhed omkring dit brand, når de besøger resten af messestandene … og senere hen, når de handler i supermarkedet eller grønttorvet. Desuden kan alle altid bruge en ekstra kuglepen eller magnet – og når de bruger den i de efterfølgende uger, bliver de mindet om dig og din virksomhed.

Afhold en konkurrence

Skab begejstring hos potentielle kunder (og få deres kontaktoplysninger) med en konkurrence. En lodtrækning er en god måde at lade din stand skille sig ud, og du skaber begejstring blandt dine gæster. Du kan trække lod om en dyrere reklameartikel med dit logo på, eller du kan bruge et gratis produkt, tjeneste eller en demonstration som præmie.

Iklæd dig dit brand.

Opbyg troværdighed for dig selv, dine medarbejdere og virksomheden med et ensartet udseende. Koordineret påklædning med reklame, uanset om det er T-shirts eller poloshirts, kan hjælpe langt hen ad vejen med at opbygge er professionelt image.

Alt det, du har brug for, for at skille dig ud til messen

  1. Visitkort
  2. Skabeloner til sociale medier
  3. Postkort
  4. En stand, der skiller sig ud
  5. Reklamegaver
  6. En konkurrence
  7. Tøj med virksomhedens logo