Tænk kreativt med pop-op-salg på fortovet

Forventet læsetid: 3 minutter

Det er den perfekte tid på året til at nå ud til kunder… og du behøver ikke engang forlade butikken for at gøre det. (Medmindre du har lyst, selvfølgelig!) Hvis dit mål er at nå ud til eksisterende og potentielle kunder på en sjov og mindeværdig måde, kan du afholde en pop-up-begivenhed lige uden for din dør.

Med en spændende begivenhed uden for din butik vil du i sidste ende trække nye kunder ind udefra.

1. Flyers

Send folk hjem med en fysisk påmindelse om din virksomhed – fx en flyer eller et postkort. Vis dem frem i en ramme eller et stativ, eller læg dem i en fin bunke på bordet. Opmuntr forbipasserende til at tage et kort, inden de går, og læg et i posen, når de køber noget.

Tip fra Vistaprint

Materialer som flyers, postkort og brochurer er gode, når du vil fortælle din historie – og sende kunderne hjem med alle de oplysninger, de skal bruge om din lille virksomhed.

2. Meshbannere

Tiltræk forbipasserende fra lang afstand med et iøjnefaldende banner. Meshbannere er et godt valg til udendørs begivenheder, da de er lavet i vandafvisende polyester, der ikke falmer. Du behøver ikke at bekymre dig, hvis vejrudsigten melder blæst eller regn!

Sørg for at lave et banner i dit brands farver, og sæt din virksomheds navn og logo på. Dit logo bør være synligt fra lang afstand, så det kan tiltrække kunder langt væk fra, og du kan også skrive andre ting som menukort, som vil være synligt, når man er tættere på.

3. T-shirts

Som ejer af en lille virksomhed er noget af det bedste, du kan gøre for at skabe opmærksomhed, at gå med dit brand. Så sørg for at repræsentere din virksomhed under din begivenhed, fra det øjeblik kunderne begynder at gå forbi. En af de nemmeste måder at gøre det på er med tøj med logo, fx en T-shirt. Udover at skabe opmærksomhed booster en T-shirt med logo også din troværdighed – det viser, at du er professionel, og det kan legitimere din virksomhed mere.

Sådan begejstrer du kunderne endnu mere:

Lav en attraktiv bordopsætning.

Når du har fanget folks opmærksomhed med et banner, bør du sikre dig, at folk faktisk har lyst til at komme over og sige hej. Det kan du gøre med en tiltrækkende opsætning – det kan være så simpelt som et sammenfoldeligt bord med en flot borddug med logo på. Pynt bordet med nogle simple varer fra din butik, og hold din opsætning velforsynet med vareprøver og markedsføringsmaterialer.

TIP FRA VISTAPRINT

Skab begejstring blandt forbipasserende med god energi fra din opsætning. Overvej at afspille noget musik eller lave noget ‘live’ (fx blende en smoothie), så folk kan se, hvordan du arbejder.

Motiver kunderne

Det er rigtig godt at dele gratis prøver ud… men hvad kan du gøre for at opmuntre potentielle kunder til at komme tilbage? Giv et særtilbud på de postkort og flyers, du deler ud, eller lav et system til loyalitetsstempler på den ene side af dit visitkort. At begejstre kunderne for at komme tilbage er en god måde at omdanne nysgerrige forbipasserende til betalende kunder på.

Kom i kontakt med dine omgivelser.

Små virksomheder er vigtige i ethvert samfund, så udvis engagement i dit område ved næste begivenhed. Indsaml penge til en lokal velgørenhed, inviter byrådsmedlemmer, medlemmer af handelskamre eller lokalpressen forbi. (Måske kan du få lidt gratis reklame i lokalavisen!) Det kan desuden virke til din fordel at holde dig i kontakt med kunderne. Hold dig opdateret på lokale begivenheder, såsom ferieaktiviteter og lokale markeder, så du kan udnytte den ekstra fodtrafik.

Bliv social.

Udover at skrive om din begivenhed på sociale medier kan du opfordre besøgende til at dele billeder fra dit pop-op-bord på deres egne profiler. Lav et hashtag til din begivenhed, så man kan finde dine opslag senere, og opmuntr forbipasserende til at følge dig på de sociale medier. Sørg også for, at din opsætning er noget, man gerne vil tage billeder af – overvej at hænge en Instagram-venlig baggrund op og gøre dit produkt ekstra flot (ligesom en flot pyntet smoothie). Lav et hashtag til din begivenhed, så man kan finde dine opslag senere, og opmuntr forbipasserende til at følge dig på de sociale medier. Sørg også for, at din opsætning er noget, man gerne vil tage billeder af – overvej at hænge en Instagram-venlig baggrund op og gøre dit produkt ekstra flot (ligesom en flot pyntet smoothie).

Alt hvad du har brug for til en fortovsbegivenhed

  1. Flyers
  2. Postkort
  3. T-shirts
  4. Et iøjnefaldende setup
  5. Incitamenter eller særtilbud
  6. Forbindelse til dit nærområde
  7. Et hashtag til din begivenhed