Forventet læsetid: 3 minutter
Ensartethed er vigtigt ved branding af din mindre virksomhed. Uanset om du føjer en side til din hjemmeside eller deler postkort ud, skal dit logo, farver og budskab afstemmes. På den måde forstærker du din brandidentitet og opbygger et genkendeligt udseende. Er du klar til at designe et udseende til dit brand, som kan bruges (næsten) alle steder? Her er nogle ting at tage med i overvejelserne, når du begynder at designe – eller opdatere – dit udseende.
Begynd med et alsidigt logo
Et mindeværdigt, genkendeligt logo er afgørende for at opbygge et brand, som kunder husker. Når du arbejder på dit logo, så tænk på alle de forskellige elementer, som dit logo skal placeres på – og sørg for at det passer alle steder. Her bruger Tulipan & rose et enkelt logo, som ser godt ud på alle deres markedsføringsmaterialer: Simpel, elegant tekst (inkl. en beskrivelse af virksomheden) over en illustration med et blomstermotiv. Logoets skrifttyper, Trajan Pro og Prosto, blander serif og sans serif for et markant og diskret kontrastudseende, som føles klassisk, elegant og en anelse finurligt. Logoet placeres i et kontrastfelt, så det skiller sig ud på visitkort og postkort, men er markant nok til at stå alene som overskrift på en hjemmeside eller på et klistermærke.
Hvis du har brug for et nyt logo til din virksomhed, eller du vil opfriske dit nuværende, så er eksperterne fra 99designs by Vistaprint klar til at hjælpe.
Lav en fleksibel farvepalette
Tulipan & roses farvepalette bruger lyserød og lilla, som føles romantisk og æterisk, og strategisk placerede stænk af creme og sort giver iøjnefaldende kontrast. Med brugen af fem primære farvetoner kan de lege med farvekombinationer, som giver hvert materiale med branding et anderledes udseende… uden at påvirke den overordnede brandfornemmelse. Se her, hvordan Tulipan & rose varierer de farver, de bruger til deres logotekst ned udgangspunkt i baggrundsfarven – creme mod mørklilla, mørklilla mod lyselilla osv.
TULIPAN & ROSE bruger billeder af deres egne produkter (blomsterbuketter!) som baggrundsbilleder på hjemmesider, visitkort, postkort og flyers. Prøv selv – bare sørg for, at farverne på produktfotoet passer sammen med din farvepalette for dit brand.
Få din brandidentitet til at arbejde for dig.
Når kunder interagerer med dit brand, skal de kunne genkende det. Et ensartet design kan hjælpe kunder med at se forbindelsen mellem din identitet online og offline. Offline materialer, som visitkort, postkort og klistermærker, hjælper kunder (og modtagere af blomsterbukketer!) med at huske dit brand. Online kan du forstærke dit brands farver med billeder, som du kan købe fra fotodelingstjenester, eller dine egne produktfotos. Her viser Tulipan & rose et nærbilleder af en lilla blomsterbuket i overskriftens billlede på hjemmesiden, og længere nede på siden er produkter, som komplementerere deres brandfarver.
Design din hjemmeside med udgangspunkt i dit logo – det kan bestemme farver, skrifttyper og designelementer på hver side i din hjemmeside.
Det endelige resultat
Her ser vi nærmere på alt, som Tulipan & rose bruger til at skabe en ensartet brandidentitet (online og offline) for at fremstå troværdige i deres marketing.
- Visitkort. Tuullipan & rose bruger visitkort med afrundede hjørner for et udseende, der skiller sig ud.
- Flyers. Med plads til design og tekstelementer har Tulipan & roses flyers yderligere illustrerede elementer, som fremhæver deres blomsterlogo.
- Postkort. Tulipan & rose bruger et flot produktfoto til deres postkortdesign for et element, der øjeblikkeligt fanger opmærksomheden.
- Klistermærker og etiketter. Tulipan & rose bruger en blanding af ovale etiketter og runde klistermærker – de runde forsegler papirindpakningen til blomsterbuketter, mens større etiketter føjer deres brand til vaser.
- Hjemmeside. Tulipan & Rose sælger blomsterarrangementer i alle regnbuens farver, men dem, der vises på forsiden af deres hjemmeside, forstærker deres egen farvepalette og booster indirekte brandets troværdighed.
Hvis du ikke har en hjemmeside til din mindre virksomhed, kan vi hjælpe dig med at komme online. Prøv voreshjemmesideværktøj, eller få en designekspert til at bygge den for dig.
Mød designeren
LRNNKL fra 99designs skabte dette logo for Tulipan & rose, inspireret af brandets navn. “Det var navnet, der fangede min opmærksomhed. ‘Tulipan & rose’ er et simpelt, men mindeværdigt navn, som giver et stærkt indtryk.” Han designede en simpel blomsterbuket, som passer til navnet og afspejler hans kærlighed til den håndtegnede vintagestil.
LRNNKL har speciale i logodesign – så se hans portefølje, hvis du er interesseret i at arbejde med ham for at skabe et udseende til din mindre virksomhed.