Udendørs events som markeder og lignende er gode steder at skabe meningsfyldte forbindelser, tiltrække nye kunder og opbygge en god stemning om din virksomhed. Men du kan ikke gøre nogen af disse ting, hvis folk ikke får øje på dig. Sørg for, at du har alt det, du skal bruge for at skille dig ud fra konkurrenterne – fra markedsføringsmaterialer til udendørs events som skilte til reklameprodukter som flyers. Her dækker vi alt det, du skal vide for at skille dig ud til dit næste event.
3 måder du kan gøre dig bemærket på ved næste event:
- Bliv set på lang afstand.
- Vær klar til opmærksomhed på nært hold.
- Gør et førstehåndsindtryk, der holder.
Bliv set på lang afstand.
Når du skaber store produkter til din stand til udendørs events, bør du holde dine design enkle. Folk bliver let distraheret og overvældet til events, og du konkurrerer om deres opmærksomhed. Den bedste måde at skære gennem støjen på er at give klare og tydelige oplysninger, der er nemme at læse med et kort blik. Giv kunderne lyst til at sætte kursen mod din stand med bannere, flyers eller beachflag, der fanger opmærksomheden. Store bannere skal være enkle for at opnå størst mulig effekt – du behøver faktisk kun dit navn og logo på banneret. Vælg en primær skrifttype, og hold dig til et par nøglefarver. Her holder Little Bee sig til to farver – sort og gul – som passer til deres brand og er lette at se og læse (på grund af den store kontrast).

Vær klar til opmærksomhed på nært hold.
Når folk kommer over til dit bord, skal du sørge for, at opstillingen er poleret, professionel og nem at forstå. Måden, du præsenterer dig selv på visuelt, er en vigtig del af udendørs eventbranding – brug de samme farver, skabeloner og logo på alle materialer, og fremvis dit brand alle steder, det er muligt. Dæk dit bord med en dug eller en bordløber med reklametryk, og iklæd dig selv en T-shirt eller en kasket med logo. Den slags ensartethed kan hjælpe langt hen ad vejen med at gøre din virksomhed mindeværdig. Hav også nogle postkort eller flyers klar, så di kan give kunderne flere oplysninger om din virksomhed. Selvom de ikke køber noget af dig, bliver du stadig husket, hvis de forlader din stand med noget, der har dit navn og look.

Tip fra VistaPrint
Afhængigt af størrelsen på eventet kan du øge din synlighed ved at hænge nogle flyers op ved indgangen eller på opslagstavler i området. Inkludér dit standnummer og din placering samt de vigtigste oplysninger om dine produkter og tjenester, så kunderne bliver interesseret i at besøge din stand.
Gør et førstehåndsindtryk, der holder.
Gør dit brand lettere at huske (også når eventet er slut) med en omhyggeligt udtænkt emballageoplevelse. Start med at tilføje dit brand til din emballage – det kan være noget så simpelt som at sætte en etiket eller et klistermærke på et glas, en æske eller en pose. Og når du pakker en ordre, kan du lægge den i en pose med logo og vedlægge et af dine visitkort. Ud over at få dig til at virke mere professionel og troværdig, vil branding af dine varer også gøre det nemmere for kunderne at huske dig, længe efter de er gået hjem.

Det endelige resultat
Se, hvordan det hele ser ud samlet på Little Bees stand til eventet.

- Visitkort. Send kunderne hjem med en påmindelse om din virksomhed.
- T-shirts. En T-shirt med logo er en stor hjælp til at skabe troværdighed for din virksomhed.
- Papirposer. Lav kedelig emballage om til reklameindpakning.
- Mesh-bannere. Little Bee tiltrækker opmærksomheden på lang afstand med et iøjnefaldende banner.
- Klistermærker på ark. Et klistermærke brander din emballage på et øjeblik.
- Enkeltvise klistermærker. Send kunderne hjem med et klistermærke som souvenir.
- Flyers. Flyers hjælper med at sprede budskabet.

Om designeren
Hilda Mastropietro fra 99designs fra Vista skabte logoet til Little Bee med inspiration i virksomhedens navn og deres ønske om et moderne, minimalistisk design. “Da jeg først så navnet, tænkte jeg på noget småt, delikat og smukt; de klare farver og honning. Jeg gav det lidt bevægelse med de stiplede linjer, så logoet blev dynamisk.”
Se deres portefølje, hvis du er interesseret i et samarbejde om at skabe et look til din mindre virksomhed eller branding til udendørs events.