Branding af begivenhed: Giv dine tilbagevendende begivenheder en unikt udseende

Forventet læsetid: 4 minutter

Få det rette look

En af de bedste måder at skabe forventninger for din mindre virksomhed er at afholde en begivenhed… og hvis du kan udnytte det varme vejr, hvorfor ikke sætte turbo på en særlig begivenhed med et udendørs element?

Her kan du se, hvordan Christina skabet en brandidentitet til en særlig begivenhed: Tirsdage på terrassen. De ville tiltrække flere kunder til eftermiddage og aftener på hverdage, da disse typisk er mindre populære tidspunkter i deres café. Ved at afholde en tilbagevendende, fast begivenhed, er deres mål at gøre dette tidligere upopulære tidspunkt profitabelt. Desuden udnytter de pladsen udenfor, som de allerede har på fortovet, og gør den til en terrasse med musikalske gæster. Se her, hvordan Christinas café markedsfører Tirsdage på Terrassen… og få tip til hvordan du kan reklamere for din egen mindre virksomheds begivenhed.

Giv din begivenhed sin egen identitet.

Din begivenhed skal have sit eget navn og matchende logodesign… men det skal komplementere din eksisterende branding af din virksomhed.

Logoerne for Christinas café og Tirsdage på terrassen har matchende skrifttyper, som ser ud som om de er håndskrevne. For at sætte turbo på begivenhedens branding, bliver det nye logo piftet op med en illustration af en saxofon, svævende musikalske noder og en dampende kop kaffe. Dette nye logo fortæller folk mere om begivenheden, så de ved, at de kan forvente live musik og kaffe.

Begge design bruger matchende farver, så de komplementerer hinanden. Logoet for Christinas café har en stærk blågrøn baggrund, en perfekt farvetone til en travl café. Begivenhedens logo har en mørkere blågrøn til at reflektere deres aftenbegivenhed, mens en spotlysinspireret effekt skaber dimension.

Få det rette look

Hvis du har brug for hjælp til branding, der fungerer med dit hovedlogo, kan de kreative eksperter hos 99designs by Vistaprint hjælpe.

Tiltræk publikum.

Sørg for, at din begivenheds sted er tydeligt markeret – du skal fange nye (og faste!) kunders opmærksomhed med flag og bannere, og sende dem til det rette sted med informerende plakater og skiltning.

Og udover skiltning i butiksvinduet og på fortovet kan du sprede budskabet om din begivenhed med flyers eller postkort. Hæng flyers op i dit lokalområde og send postkort til alle på din mailingliste for at skabe forventninger. Du kan også lægge postkort og flyers i kundernes indkøbsposer eller takeaway-bestillinger for at huske kunder på din kommende begivenhed.

Du kan også reklamere for din begivenhed online. Skriv et indlæg på Facebook eller Instagram til dine sociale medier for at opbygge forventning hos dine kunder om kommende begivenheder, eller send et nyhedsbrev på e-mail med flere oplysninger. Du kan endda finde på et særligt hashtag til din begivenhed og opfordre kunder til at bruge det, når de skriver på deres sociale medie-sider.

Og lidt stemning.

Du har skabt et nyt logo til din begivenhed… gå et skridt videre ved at skabe et miljø, som reflekterer din begivenhed. Sæt nogle af dine medarbejdere til at være begivenhedspersonale, og klæd dem i uniformer med begivenhedens branding – T-shirts, forklæder og hatte. Sæt det nye logo på din begivenhedsmenu og på glas og kopper, så det føles ekstra særligt, og få begivenhedens terrasse til at se mere festlig ud end den gør til hverdag.

Og udover at vise dit nye begivenhedslogo på skilte og forsyninger, kan du gøre begivenhedens udeplads festlig. Hæng lyskæder op, køb kønne og behagelige havemøbler, pynt op med friske blomster for at skabe et tiltrækkende område, som kunder vil nyde at være i.

Det endelige resultat

Se, hvordan Tirsdage på Terrassen ser ud i Christinas café.

  1.  Menukort. Føj din nye branding til din begivenhedsmenu for et ensartet udseende.
  2.  Krus. Servér drinks i krus med din begivenheds branding… sørg for at kunder ved, at de er til salg.
  3.  Flyers. Spred budskabet i lokalområdet med en flyer.
  4.  T-shirts. Skab T-shirts med din ekstra branding, som medarbejdere kan have på til begivenheden.
  5.  Klistermærker på ark. Reklamér for din begivenhed med klistermærker med brand på papirposer, takeaway-æsker og udsmykning.
  6.  Plakater. Fang nuværende kunders opmærksomhed med plakater.
  7.  Flag. Tiltræk forbipasserendes opmærksomhed med et iøjnefaldende flag.

Om designeren

Khingkhing fra 99designs skabte logoerne for Christinas café og Tirsdage på terrassen med en tilgang, som ser ud som om det er håndskrevet og en enkelt, naturligt design. “Da jeg så navnet og beskrivelsen af en musikalsk begivenhed i en restaurant, ville jeg skabe et design, der forbandt alle elementerne, som delene i den menneskelige krop. Så jeg prøvede et abstrakt design, hvor saxofonen er ligesom hele kroppen, kaffekoppen er hovedet, terrassen er ligesom håret, der svæver rundt og musiknoderne er som duften af en god parfume.

Se deres portefølje, hvis du er interesseret i et samarbejde for at skabe et udseende til din mindre virksomhed eller særlige begivenhed.