Sådan bruger du bagsiden af visitkortet: 11 kreative designidéer

Forventet læsetid: 3 minutter

Dit visitkort indeholder en masse vigtige oplysninger om din virksomhed. Dit logo skal stå rankt og stolt på forsiden af dit kort sammen med navnet på din virksomhed. På bagsiden har du lidt mere plads til at være kreativ – uanset om det er med en QR-kode eller en påmindelse om en aftale. Her kan du opdage 11 kreative måder, du kan bruge bagsiden af visitkortet på, og se, hvordan nogle rigtige ejere af mindre virksomheder får mest muligt ud af denne tomme plads.

  1. Tilføj en QR-kode.
  2. Giv lidt praktiske oplysninger.
  3. Tilbyd en belønning.
  4. Kom på de sociale medier.
  5. Fremhæv en udtalelse fra en kunde.
  6. Tilføj noget særligt.
  7. Vis dit slogan.
  8. Mind kunderne om deres næste aftale.
  9. Sig tak til dine kunder.
  10. Sæt et kort over din beliggenhed på visitkortet.
  11. Fortæl kunderne din historie.

1. Tilføj en QR-kode.

Du har begrænset plads, når det kommer til visitkort. Så hvis du vil dele noget, der fylder mere end 85 x 55 mm, kan du lede kunderne videre til din hjemmeside – som Kristi Frank, ejer af Clutch Creations, gør på sit kort. Uanset om dit linker til din restaurantmenu, dit udbud af tjenester eller din onlinebutik, gør en QR-kode det let for kunderne at få mere at vide om din virksomhed, afgive en onlineordre eller booke en aftale med en enkelt scanning.

2. Giv lidt praktiske oplysninger.

Sælger du et produkt eller tilbyder en tjeneste, der kræver opfølgende pleje eller opmærksomhed? Tilføj detaljerne på bagsiden af dit visitkort, uanset om det er en liste over tips til hårpleje eller instruktioner til, hvordan man opvarmer en populær ret. Eller måske har din restaurant eller feststed en masse events. Medtag en kalender over kommende events på bagsiden af dit visitkort.

3. Tilbyd en belønning.

Bagsiden af visitkortet er et perfekt sted at belønne kunderne for deres loyalitet eller overraske dem med et særligt tilbud. En god måde at opmuntre kunderne til at beholde kortet er at tilføje en belønning – uanset om du bruger et design til stempler på loyalitetskortet eller giver et velkomsttilbud med en lille gave.

4. Kom på de sociale medier.

Fortæl kunderne, hvor de kan finde dig på de sociale medier. På bagsiden af dit visitkort kan du tilføje ikonerne for de sociale platforme, du bruger, sammen med dit brugernavn. Bliv inspireret af CXDSNs butik, og medtag en linje, hvor du opfordrer kunderne til at følge dig og tagge dig i deres indlæg. Du kan også tilføje en QR-kode, der linker til din profil på et socialt medie.

5. Fremhæv en udtalelse fra en kunde.

Positive anmeldelser fra kunderne er et godt supplement til markedsføringsværktøjer – selv dit visitkort. Brug denne tomme plads til at vise nogle af de rosende ord, dine kunder har skrevet om din virksomhed, og vær ikke bange for at opdatere udtalelsen, hver gang du bestiller nye visitkort.

6. Tilføj noget særligt.

Overrask og glæd dine kunder med noget særligt på bagsiden af dit visitkort. Driver du en restaurant eller en bar? Medtag en opskrift på din signaturdessert eller -cocktail, så kunderne kan lave den selv derhjemme. Er du en mobil tarotkortlæser eller spåkone? Tilføj månedlige horoskoper på bagsiden af dine visitkort. Kan du komme på en sjov joke, der er relevant for din branche? Få dine kunder til at grine ved at trykke den på bagsiden af dit kort.

7. Vis dit slogan.

Har du et sjovt slogan til din mindre virksomhed? Sæt det på bagsiden af dit visitkort, som Clutch Creations gør på deres kort. Ejeren Kristi Frank bruger denne plads til at lave en mønstret effekt, der er super iøjnefaldende.

8. Mind kunderne om deres næste aftale.

Vil du minde kunderne om, hvornår deres næste aftale er, eller hvornår de skal have skiftet olie på bilen igen? Hav plads på bagsiden af dit visitkort til at notere dato og tidspunkt for deres næste serviceaftale.

9. Sig tak til dine kunder.

En nem måde at vise påskønnelse til dine kunder er at tilføje et ‘tak’ på bagsiden af dit visitkort. Uanset om du lægger et kort ned i den pakke, du skal sende til kunden, som By Holly, eller klipser et fast på deres kvittering, er det en enkel gestus, der kan betyde meget – og gøre deres unboxing-oplevelse lidt mere særlig.

10. Sæt et kort over din beliggenhed på visitkortet.

Tilføj mere end din adresse til dit visitkort – inkluder et kort, der viser, hvor din fysiske beliggenhed er. Dette kan være særligt nyttigt, hvis din beliggenhed er svær at finde (måske deler du kontorplads med andre), eller hvis du vil vise kunderne, hvor de kan parkere.

11. Fortæl kunderne din historie.

Vil du give kunderne lidt baggrundsoplysninger om din mindre virksomhed, uden at det optager for meget plads? Tilføj en betydningsfuld anekdote eller dit brands missionserklæring – som The Yukon Soaps Company gør på deres kvadratiske visitkort. Dette vil give kunderne en bedre idé om, hvem du er, især hvis de ikke kender din virksomhed.

Tak til disse ejere af mindre virksomheder for at dele billeder af, hvordan de bruger klistermærker med logo! Se dem på Instagram:

@_cxdsn
@yukonsoapscompany
@hollyfrocks
@thats.clutch
@theklayshop
@crownandglorytattoo