Lokal bevidsthed

Forventet læsetid: 3 minutter

Ikke alle ejere af små virksomheder har fysiske butikker, så måske er du nødt til at være kreativ med, hvor du hænger dit skilt. Hvis du sælger ydelser (som håndværker fx), kan du brande dig selv derude med markedsføringsmaterialer, der er designet til at have med rundt.

Når du skal skifte vinduer for en kunde eller sætte et byskilt op, kan du skabe brandgenkendelse, hvor end du er… og etablere din virksomhed lokalt.

Et logo er nøglen til succes for enhver indehaver af en lille virksomhed. Dit logo bør være genkendeligt og ideelt set virkningsfuldt på lang afstand (eller hvis man kun ser logoet hurtigt). Hvis du allerede har et logo, kan du overveje at lave en forenklet og forstørret udgave, du kan bruge på dine markedsføringsmaterialer, ligesom Hammer & Brush gør her med deres poloshirts og kasketter. Disse ting gør ansatte og kunder til omvandrende plakattavler.

Et af de mest efterprøvede steder at vise dit logo på er visitkort. Prøv at bruge glansrelief eller en premium finish for at tilføje et ekstra iøjnefaldende element. Her har Hammer & Brush brugt relieftryk til det primære tema i deres logo, som er en kombination af en malerbørste og et stakit, for at få det til at træde ekstra frem.

Hvis du har brug for et nyt logo til din virksomhed, eller du vil opfriske dit nuværende, så er eksperterne fra 99designs by Vistaprint klar til at hjælpe

Lav en iøjnefaldende farvepalette

Udover farverne i dit logo kan du også lave bildørsmagneter, flyers og reklameskilte med farver i høj kontrast, der ser godt ud på lang afstand. Her bruger Hammer & Brush råhvid, sort og en stærk nuance af orange til at lave et tofarvet look i kontrastfarver for maksimal effekt – både tæt på og på længere afstand. Udover at se godt ud på afstand afspejler Hammer & Brush’s farvepalette deres brand. De primære farver er en rustlignende nuance af orange, som udtrykker pålidelighed uden postyr, især sammen med de simple nuancer som sort og hvid. På alle deres poloshirts og kasketter er logoet broderet på i en mere levende nuance af orange, der giver en større kontrast.

Opgrader dit brandede tøj med et broderet logo. Det ser lige lidt skarpere ud end silketryk og det fremstår mere tekstureret.

Vælg de rigtige skrifttyper.

Til markedsføring på farten bør du holde din tekst så kort og præcis som muligt – man har ikke tid til at læse mere end et par ord, når man går forbi. Vælg en skrifttype, der er let at læse, når du vil skrive hele dit virksomhedsnavn (og dine kontaktoplysninger) på markedsføringsmaterialer som visitkort og bildørsmagneter – og hold det simpelt! På bildørsmagneter har folk ikke tid til at læse mere end et par ord. Det er mere sandsynligt, at de husker dit navn og googler dig efterfølgende eller evt. hurtigt taster dit telefonnummer ind. Hvis du skal lave noget mere informativt, såsom en flyer eller dørhænger, bør du afbalancere den større skrifttype på dit logo med en mindre, sekundær skrifttype, så du fanger potentielle kunders opmærksomhed og giver dem de informationer, de skal bruge for at komme i kontakt med dig.

Fyld værktøjskassen

Det sidste nye til markedsføring på farten med disse seks elementer.

  1.  Bildørsmagneter er slidstærke og en nem måde at forvandle bilen, varevognen eller lastbilen til en ‘reklamemobil’ på.
  2.  Visitkort er en god måde at dele oplysninger om din virksomhed på, mens du er på farten.
  3.  Flyers har masser af plads til at fortælle kunden alt, hvad de skal vide om din virksomhed.
  4.  T-shirts gør ansatte og kunder til omvandrende plakattavler.
  5.  Poloshirts og kasketter bør være en del af din permanente uniform – brug dem til at promovere din virksomhed med, også når d ikke er på arbejde.