Forventet læsetid: 6 minutter
Table of Contents
- 1. Din gave til dem er indpakningen.
- Tip fra Vistaprint
- 2. Brug materialer, der afspejler dit brand.
- 3. Præsenter historien om din lille virksomhed.
- 4. Giv et takketilbud.
- 5. Tilføj noget særligt.
- Bonustips om juleindpakning af ordrer online
- Start udefra og ind.
- Tip fra Vistaprint
- Giv modtageren af gaven lidt baggrundsoplysninger.
- Vedlæg en personaliseret besked.
- Det endelige resultat
Nogle gange er det det, der er udenpå, der tæller … især når det drejer sig om juleemballage og -indpakning. Som ejer af en lille virksomhed er julen den perfekte mulighed for at pakke gaver ind i andet end blot pænt papir. Med hensyn til emballage i 2021 kan det opbygge kundeloyalitet og forstærke dit brand, hvis du går et lille skridt længere – især hvis dette er den første jul for din virksomhed.
Her kan du se, hvordan Maya Creations bruger emballage, der afspejler deres brand og føles perfekt til julesæsonen. Det er lige meget, om du kun sælger dine produkter online, har en fysisk forretning eller planlægger at have stande ved de lokale markeder i år, for du kan nemt få inspiration fra deres juleindpakningsidéer og gøre et stort indtryk på nuværende, nye og potentielle kunder.
Få tips til at jul-ificere din emballage:
- Din gave til dem er indpakningen.
- Brug materialer, der afspejler dit brand.
- Præsenter historien om din lille virksomhed.
- Giv et takketilbud.
- Tilføj noget særligt.
1. Din gave til dem er indpakningen.
Det er tiden, hvor vi giver gaver … så gør det nemt for dine kunder at sende en gave, der er klar til at blive pakket ud, til deres nærmeste. Du vil tilbyde en meget værdsat tjeneste til dine loyale kunder – og imponere potentielle kunder. Gør det nemt for kunderne at tilføje gaveindpakning til deres ordre mod et lille beløb (eller gratis med et minimumskøb), og mød op på julemarkedet med alt det nødvendige, så du kan pakke flot ind.
Tip fra Vistaprint
En gave er ikke fuldstændig uden et kort – tilbyd at inkludere et tomt kort, som kunderne kan personalisere, inden de lægger gaven under træet.
2. Brug materialer, der afspejler dit brand.
Fra silkepapir til pakketape, skal du sørge for, at alt det, du bruger til at pakke ordrer med, indeholder et element af din virksomheds udtryk. Tilbyd indpakning i din virksomheds farver og stil, og sørg for, at det kan bruges til alle modtagere, uanset hvilken højtid, de fejrer. Her bruger Maya Creations et julemønster i røde og grønne farver til at komplimentere deres normale grønne logodesign. Dette jul-ificerede design forvandler hurtigt almindelige etiketter, klistermærker og papirposer til brandet salgsmateriale.
3. Præsenter historien om din lille virksomhed.
Hvis du møder dine kunder i butikken eller på det lokale marked, får du måske en mulighed for at sludre med dem eller fortælle lidt om dit brand. Når du pakker et køb ind, kan du tilbyde at vedlægge en brochure eller et postkort med oplysninger om din virksomhed, så de kan få endnu mere at vide om din virksomhed – eller give den videre til den heldige modtager af gaven.
4. Giv et takketilbud.
Sørg for, at kunderne ved, hvor meget du sætter pris på dem med et takketilbud – dette vil friste dem til at foretage endnu et indkøb og sikre, at de kommer tilbage efter mere. Selv noget så lidt som 10 % rabat eller gratis levering kan betyde meget og få dine kunder til at føle sig som noget særligt. Tryk visitkort med tilbuddet, og arbejd det ind i din indpakningsrutine – hæft det på papirposen eller deres kvittering, når de har betalt.
5. Tilføj noget særligt.
Gør noget ekstra, når nogen køber noget fra din stand på markedet eller din fysiske butik. Når de har købt en vare, kan du overraske dem og lægge noget ekstra i indkøbsposen. Det kan være en prøve på et nyt produkt, oplysninger om nye produkter eller tilbud, nogle sjove enkeltvise klistermærker eller en bonusgave ved meget store indkøb. Har kunden købt et portræt af deres hund? Vedlæg nogle hundekiks eller pynt til halsbåndet. Har nogen købt din særlige lavendelsæbe? Vedlæg en gratis læbepomade i samme duft. Denne omhyggelighed vil betyde meget for, at kunderne kan huske dig i lang tid.
Bonustips om juleindpakning af ordrer online
Start udefra og ind.
Vis, at du lægger lige så meget omtanke og omhyggelighed i din emballage som i dine produkter. På denne måde skaber du en oplevelse, der begejstrer kunderne fra det øjeblik, de modtager pakken. Hvis du afsender en bestilling, skal du sørge for, at alt det, du bruger til at emballere den med, afspejler dit brand – inklusive fyldpapir og pakketape.
Tip fra Vistaprint
En æstetisk smuk pakke inviterer nærmest til at blive pakket op på Instagram. Du skal opfordre kunderne til at dele deres unboxing-oplevelse (og følge din butik!) på sociale medier – læg denne opfordring sammen med ordren på et rackkort eller et postkort.
Giv modtageren af gaven lidt baggrundsoplysninger.
Læg et postkort med din virksomheds historie på sammen med alle afsendte ordrer – det inspirerer året rundt men især i julen. Selvom du ikke kom til at tale direkte med kunden, giver du dem alligevel lidt indblik i personen og historien bag produktet. Desuden giver et oplysende postkort dig en mulighed for at gøre et meningsfyldt indtryk på personen, der modtager gaven. (Husk, det kan være en ny kunde!) Hvis de kan lide produktet og dit brands budskab, får de lyst til at købe direkte fra dig næste gang.
Vedlæg en personaliseret besked.
Da du ikke kan takke dine onlinekunder personligt, kan du bestille et sæt takke-postkort eller -notekort og personalisere dem med en håndskrevet besked. Denne lille gestus kan betyde meget … og et postkort med logo hjælper med at forstærke din brandidentitet. Hvis et produkt sendes som en gave til en anden, kan du tilbyde at vedlægge et kort med en personaliseret besked fra afsenderen. Dette er en god måde at få afsenderen til at fremstå pænt på, også selvom de ikke selv har afsendt pakken.
Det endelige resultat
Hvis du møder dine kunder i butikken eller på det lokale marked, får du måske en mulighed for at sludre med dem eller fortælle lidt om dit brand. Når du pakker et køb ind, kan du tilbyde at vedlægge en brochure eller et postkort med oplysninger om din virksomhed, så de kan få endnu mere at vide om din virksomhed – eller give den videre til den heldige modtager af gaven.
- Manillamærker. Sæt et on-brand præg på en almindelig papirpose med et manillamærke.
- Papirposer. Et juleinspireret design gør denne brandede papirpose klar til gaver.
- Visitkort. Et visitkort er det perfekte sted at opfordre til indkøb efter jul med et godt tilbud.
- Enkeltvise klistermærker. Individuelt udskårne klistermærker pifter enhver indpakket gave op.
- Postkort. Sig tak med et postkort.