De tre vigtigste ting du skal bruge til at levere flot takeaway + seks bonusråd, du kan tage med

Forventet læsetid: 3 minutter

At tilbyde takeaway fra dit spisested giver god mening – men hvordan kan du gøre det til en markedsføringsmulighed, der bliver husket?

Der er sket meget i løbet af det seneste år … og det har været særligt hårdt for restauranter. Det har været inspirerende at se spisestederne begynde at tilbyde (eller opprioritere) takeaway-tilbud midt under krisen med begrænsede antal gæster, afstand og nedlukninger.

Det kan være spændende at føje en ny tjeneste til din lille virksomhed – i dette tilfælde, takeaway. Du har sikkert allerede erfaret, at det at tilbyde takeaway er mere end blot at pakke mad i beholdere. Du er nødt til at oprette et system, som kunder og medarbejdere kan følge, så de effektivt kan afgive og afhente bestillinger … måske endda en online bestillingsfunktion. Du er nødt til at teste forløbet for at sikre, at det fungerer og er sikkert, så alle kunder får en positiv oplevelse.

Og når du har fået styr på din nye tjeneste, er det tid til at løfte takeaway-oplevelsen op på et højere niveau. Uanset om du driver en bistro eller et bageri, så skal du sørge for, at kunderne bærer en brandet oplevelse ud … ikke kun deres bestilling.

Uanset om takeaway er en ny ting for dit spisested, eller du er klar til at gå skridtet videre, får du her 9 ting, du skal bruge til at tilbyde fantastisk takeaway.

De tre vigtigste ting du skal bruge til at levere flot takeaway + seks bonusråd, du kan tage med

  1. Papirposer
  2. Klistermærker på ark
  3. Postkort
  4. Opslag på sociale medier
  5. Et takeaway-venligt menukort
  1. Et nemt bestillingssystem
  2. QR-koder til berøringsfri transaktioner
  3. En afhentningszone
  4. Incitament til at bestille

1.Papirposer

PostkortLad kunderne gøre alt arbejdet – de bærer deres mad hjem i en brandet papirpose og giver dig noget gratis markedsføring.

2.Klistermærker på ark

Klistermærker sørger for at lukke takeaway-beholdere og poser sikkert og lader dig forvandle de mest kedelige produkter til brandede reklamesøjler.

3.Postkort

Et postkort giver dig et blankt lærred, hvor du kan give kunderne en lille takkebesked. Du kan også hæfte kundens bon på et reklamepostkort som noget ekstra.

4.Opslag på sociale medier

Sørg for, at dine kunder ved, at du tilbyder takeaway. En af de nemmeste metoder er at udbrede budskabet gennem dine sociale medier. Fortæl om din nye tjeneste på Instagram, Facebook og Twitter, og fortsæt med at dele flotte billeder af dine retter, særlige kundeudsagn eller andre takeaway-nyheder.

TIP FRA VISTAPRINT

Opret et særligt hashtag for dit spisesteds takeaway-service, og bed kunderne om at tagge deres indlæg med det. Det kunne være: #SteakhusetsTakeaway

5.Et takeaway-venligt menukort

Måske er du nødt til at justere dine tilbud, så de kan bruges til takeaway-modellen – der er ingen, der er vilde med bløde pomfritter eller smeltet isdessert. I stedet kan du tænke over, hvad du kan gøre for at sikre, at dine “ud-af-huset”-måltider er lige så lækre, som dem, du serverer på restaurantet, og måske skabe nogle særlige takeaway-tilbud, der giver omtale. (Hvad med en familie-boks?) Præsenter din opdaterede menu i en brochure sammen med kontaktoplysninger, takeaway-regler og billeder af dine lækreste tilbud.

6.Et nemt bestillingssystem

Når kunderne skal afgive deres takeaway-bestillinger, skal det være så nemt som muligt. Arranger en dedikeret telefonlinje kun til takeaway-bestillinger, og tilføj en bestillingsfunktion til din hjemmeside, eller indgå et partnerskab med en tredjepartsapp som Just Eat.

7.QR-koder til berøringsfri transaktioner

Hvis kunderne ikke ønsker at betale forud over telefonen eller online, kan du modtage deres betaling med en QR-kode, når de ankommer. Du kan også nemt trykke en unik QR-kode på mærkater, bannere med mere – så kan du modtage betaling hurtigt og sikkert.

8.En afhentningszone

Opret et dedikeret afhentningsområde til takeaway-bestillinger inde i (eller udenfor!) dit spisested. Uanset om det er et enkelt klapbord eller et område ved disken, kan du guide kunderne hen til det korrekte afhentningssted med skilte, der er lette at følge.Gulvklistermærker er en god mulighed til at vise vej og minde folk om at holde afstand.Skab en særlig uniform (T-shirts og ansigtsmasker) til de medarbejdere, der håndterer takeaway-bestillinger, så kunderne ved, hvem de kan spørge om hjælp.Brug også budgetvenlige markedsføringsmaterialer til at forstærke denne brandede takeaway-oplevelse. Det kunne være med kuglepenne med logo og takke-postkort.

9.Incitament til at bestille

Sørg for, at kunderne vender tilbage ved hjælp af specialtilbud eller en bonusordning. Sæt et stempel bagpå et visitkort, hver gang de handler, og beløn dem med rabat eller en gave som tak for loyaliteten.