4 trin til at bruge reklameartikler i din markedsføring

Forventet læsetid: 4 minutter

Gør et varigt indtryk med reklameartikler, uanset om du udskifter et utæt rør, maler et hus eller skovler sne fra en persons indkørsel. Reklameartikler er en nem og billig markedsføringsstrategi for ejere af alle slags små virksomheder ​– især udbydere af tjenester i hjemmet. Og de er lige præcis, som de lyder: En genstand, du kan efterlade hos en kunde, når du har udført et stykke arbejde.

Reklameartikler tjener i bund og grund som en påmindelse om din virksomhed og giver kunderne alle de oplysninger, de har brug for for at kontakte dig. Ud over det skal dine reklameartikler helst udgøre en eller anden form for værdi for kunden ​– det er derfor, praktiske genstande som kuglepenne, magneter og muleposer fungerer så godt. Hvis du giver noget billigt til kunden, som et visitkort eller en brochure, kan du overveje at vedlægge en kupon eller et tilbud for at opmuntre kunden til at beholde det. Ud over at opfordre kunder til at vende tilbage kan reklameartikler bruges som et redskab til at få feedback, belønne kunder og gøre opmærksom på din virksomhed.

8 REKLAMEARTIKLER:

  • Traditionelle markedsføringsmaterialer: Brochurer, Visitkort, Dørhængere, Magneter, Klistermærker
  • Reklameartikler: Kuglepenne, Muleposer, Håndsprit

Sådan kan ejere af små virksomheder inden for boligforbedring bruge reklameartikler til at opmuntre kunder til at vende tilbage, sprede ordet om deres brand og gøre et professionelt indtryk. Kom i gang på 4 trin:

  1. Vælg reklameartikler, der er bedst egnet til dit formål.
  2. Tilpas dine reklameartikler.
  3. Tilføj et personligt præg.
  4. Beslut, hvordan du skal give det.

1

Vælg reklameartikler, der er bedst egnet til dit formål.

Overvej, hvor mange oplysninger du vil formidle, og hvilket slags medium der vil fungere bedst for dig. Er du maler, og vil du gerne give dine kunder detaljerede oplysninger om dine priser og tjenesteydelser? Så kan du vælge at efterlade en brochure, hvor du har masser af plads til at skrive disse oplysninger.

Brochurer
Efterlad en brochure, der beskriver dine produkter og tjenester og har dit brands farver og billeder.

Du skal også overveje, om der er en bestemt slags reklameartikler, der passer bedst til din lille virksomhed. Hvis du er blikkenslager, kan du måske efterlade en sjov dørhænger på din kundes dørhåndtag til badeværelset. Gør du rent i folks hjem? Efterlad en flaske håndsprit med logo hos dine kunder.

TIP FRA VISTAPRINT

Har du ikke så meget plads? Print en QR-kode på reklameartiklen. Kunden kan scanne koden for at få flere oplysninger, udfylde en feedbackformular eller downloade et særlig tilbud.

2

Tilpas dine reklameartikler.

Dette kan virke indlysende, men sørg for, at dine reklameartikler (uanset om det er en brochure eller en mulepose) klart kommunikerer dit brand. Mens nogle typer materiale har mere plads til dit budskab, bør selv de mindste reklameartikler, såsom kuglepenne, vise dit logo og firmanavn. Sørg for, at designet på dine reklameartikler afspejler dit brands identitet i de farver, skrifttyper og den skabelon, du vælger.

Dernæst er det vigtigste, at du medtager en kontaktmetode. Det er vigtigt at give potentielle kunder alt det, de har brug for for at komme i kontakt med dig, hvad enten det er et telefonnummer, en e-mailadresse eller en URL til dit websted.

TIP FRA VISTAPRINT

Tilbyder du en rutinemæssig tjenesteydelse såsom landskabspleje? Efterlad en magnet, så din lille virksomhed er fremme i deres bevidsthed, næste gang de har brug for at få klippet hæk eller bemærker din anbefalede næste servicedato på bagsiden af et visitkort.

3

Tilføj et personligt præg.

Dørhængere
Efterlad disse iøjnefaldende påmindelser overalt i kvarteret ​– så tiltrækker du nye kunder og opfordrer gamle kunder til at vende tilbage.

Reklameartikler kan hjælpe med at opbygge langvarige relationer med kunder, så sørg for, at dit markedsføringsmateriale ikke virker generisk eller upersonligt. Der er nogle få lette løsninger for ejere af små virksomheder, når det kommer til at tilføre et personligt touch.

En måde er at lave reklameartikler, der rammer ind i forskellige faser af kunderejsen. Hvis du besøger en kundes hjem for en konsultation eller introduktion, kan du give vedkommende et omfattende sæt oplysninger. Du kan f.eks. overveje et visitkort med et særligt tilbud eller endda en stoftaske med logo og fyldt med læsemateriale om din virksomhed.

Hvis du bruger en reklameartikel som et opfølgende redskab, kan du medtage en håndskrevet note ​– måske en kort besked på bagsiden af et visitkort eller en påmindelse, hvor du opfordrer nye kunder til at tage det næste skridt.

Tager du på rutinemæssige besøg hos en tilbagevendende kunde? De har naturligvis dine kontaktoplysninger nu, så der er ingen grund til at fylde dem med brochurer, skilte til dørhåndtag eller visitkort. Efterlad i stedet noget lidt mere ‘sjovt’, som en magnet eller en stak klistermærker med logo.

4

Vær kreativ med, hvordan du giver reklameartiklerne.

Reklameartikler efterlades traditionelt set ved slutningen af et besøg hos en kunde. Men nu, hvor du har disse markedsføringsmaterialer, som er klar til at dele ud, kan du tænke ud af boksen.

Når kunderne underskriver en kvittering eller faktura for din tjenesteydelse, kan du give dem en pen med logo på og lade dem beholde den. Uanset om kunden bruger den til at skrive indkøbsseddel med eller lave en krydsogtværs, så har kunden den inden for rækkevidde og får dermed en påmindelse om din virksomhed.

Skal du gøre opmærksom på en ny tjenesteydelse eller et nyt tilbud? Fortæl de eksisterende kunder det med en reklameartikel ​– selv om du ikke er i gang med at arbejde for dem. Uanset om det er en dørhænger på deres fordør eller en opdateret brochure i deres postkasse, kan du markedsføre noget nyt i din virksomhed med en fysisk påmindelse.