Hjælpen er her.

Hvordan tager jeg et skærmbillede?

Hvis du oplever tekniske problemer ved brug af vores onlinetjenester, er du muligvis nødt til at tage et skærmbillede af problemet for at hjælpe vores team med at finde en løsning. 

Som det første skridt til at løse problemet anbefaler vi, at du rydder browserens cache og cookies. Nogle gange kan det være nødvendigt for at sikre, at du får vist den mest opdaterede version af vores værktøjer til opbygning af websteder og markedsføring på sociale medier.

Følg vejledningen nedenfor for at se, hvordan du rydder din browsers cache og cookies: 

Ryd din browsers cache:

Hvis du fortsat oplever komplikationer og har brug for at kontakte kundeservice, kan du blive bedt om at indsende et skærmbillede. Skærmbilleder er en de vigtigste data, du kan levere til løsning af et problem, og det er der mange grunde til.

Afhængigt af dit operativsystem, din browsertype eller din browserversion kan den måde, som du ser webstedet på, være anderledes for andre besøgende. Ved at give et visuelt eksempel på det, du ser, kan du sætte os i dit sted, så vi kan se præcis, hvad du ser, og nemt kan identificere, hvad der kan være galt.

Skærmbilleder er også en stor hjælp for ingeniørteamet. Når du sender et skærmbillede af dit problem, tilføjer vi disse billeder til fejlrapporterne, så problemet er let at identificere, hvis det opstår igen.

Sådan tager du et skærmbillede på en pc med Windows:

Brug af tasten Print Screen: 

  1. Følg først instruktionerne ovenfor for at rydde browserens cache og cookies for at fjerne eventuelle systemfejl.
  2. Indlæs siden med fejlen.
  3. Tryk på disse taster på samme tid og hold dem nede: "Control" + "Print Screen".
  4. Åbn Paint eller et andet billedredigeringsprogram, og hold tasterne "Control" og "V" nede på samme tid. Dette vil indsætte billedet i programmet.
  5. Gem billedet som en JPG-fil, og vedhæft det i din mail.

Alternativt kan du bruge Windows Snipping-værktøjet:

  1. Indlæs siden med fejlen.
  2. Tryk på disse taster på samme tid og hold dem nede: "Shift", "Windows" og "S".
  3. Dette tager et skærmbillede og starter programmet med udklipsværktøjet, som giver dig mulighed for at foretage simple ændringer, f.eks. ved at fremhæve et bestemt område af skærmbilledet.
  4. Gem billedet som en JPG-fil, og vedhæft det i din mail.

Du kan finde en mere detaljeret vejledning i Windows Support Center her

Sådan tager du et skærmbillede på en Mac:

  1. Følg først instruktionerne ovenfor for at rydde browserens cache og cookies for at fjerne eventuelle systemfejl.
  2. Indlæs siden med fejlen.
  3. Tryk på tasterne "Shift", "Command" og "3" på samme tid.
  4. Der tages nu et skærmbillede af hele skærmen, som gemmes på din computer.

Du kan finde en mere detaljeret vejledning i Apple Support Center her. 

Når du tager et skærmbillede, er det altid bedst at tage et skærmbillede af hele browservinduet og ikke kun af det område, hvor fejlen eller fejlene findes. På denne måde kan du også få browsertilføjelser, værktøjslinjer eller andre browsertilpasninger med, der kan være medvirkende til problemet.

For at få den bedste oplevelse skal du sikre dig, at du bruger en opdateret browserversion.